سئو چیست

آیا می خواهید بدانید سئو چیست و در سال 2023 چگونه بر کسب و کار های کوچک تاثیر می گذارد؟ آیا می دانید بازاریابی seo چیست و کسب و کار های کوچک چگونه از آن برای کسب درآمد استفاده می کنند؟ در همین خصوص ما مقاله ای کامل و جامع‌ای را برای شما تدارک دیده ایم تا پس از مطالعه آن بتوانید با مفاهیم دقیقی همانند سئو چیست، بهینه سازی سئو و بازاریابی سئو بیشتر آشنا شوید.

[lwptoc]

سئو چیست و چگونه کار می کند؟!

این سوال یکی از اصلی ترین سوالاتی است که اکثر مشتریانی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند و یا می خواهند محتوای صفحات وب سایت خود را بهینه کنند، از ما می پرسند. آن ها تصور می کنند که سئو فرایند بسیار ترسناکی است! اما در حقیقت اینطور نیست.

سئو را فرایند ترسناک و طاقت فرسایی نبینید! بلکه آن را به عنوان یک فرایند موثر در جهت افزایش رشد و افزایش میزان درآمد نهایی خود تلقی کنید. شما در این مسیر حتما و حتما نیاز به یک متخصص سئو برای شروع ندارید! بلکه به تنهایی می توانید با دانش کمی از این موضوع، سئو و بهینه سازی وب سایت خودتان را انجام دهید.

به شما قول می دهیم در طی مدت زمانی بسیار کمی و با انجام فرایند های اصولی در زمینه سئو می توانید بازدید های مناسبی را از موتور های جستجو همانند گوگل و… کسب کنید.

اگر خودتان را برای پرواز به صفحه اول گوگل آماده کرده یاد، لطفا کمربند هایتان را ببندید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص موضوع بسیار مهم سئو چیست و چگونه کار می کند؟! اطلاعات کاملی را کسب کنید. علاوه بر این، می خواهیم شما را با مفاهیمی همچون تعریف اصلی سئو، راهنمای کلی برای انجام برخی از فعالیت های سئو و… آشنا کنیم تا در نهایت شما به خوبی درک کنید که سئو چگونه بر روی کسب و کار ها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بررسی تعریف درست و نهایی سئو + معرفی روش های مفید و نحوه بازاریابی سئو

اگر می خواهید بدانید سئو چیست و چگونه کار می کند؟ حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید. شیوه کار ما در این بخش به این صورت خواهد بود که در ابتدا به معرفی و بررسی معنا و مفهوم سئو خواهیم پرداخت و در نهایت به معرفی نحوه بازاریابی و عملکرد سئو می پردازیم.

ممکن است کسب و کار های بسیار زیادی را مشاده کنید که در بهترین رتبه بندی نتایج جستجو قرار گرفته اند، با این حال اگر شما نیز قصد دارید به رتبه های برتر در گوگل دسترسی پیدا کنید باید با مفاهیم سئو و همچنین سئو داخلی و سئو خارجی آشنا شوید. اما در ابتدا بدون بررسی و دانش اصول سئو نمی توانید درک بهتری از سایر موارد داشته باشید.

تعریف سئو

SEO، مخفف عبارت search engine optimization است. این عبارت به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. شما با استفاده از سئو و فرایند های آن قادر خواهید بود تا بازدید کننده ها و ترافیک ارگانیک (ورودی از گوگل) را کسب کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که این فرایند بدون انجام پرداخت هزینه به موتور جستجو انجام می شود.

به عبارت دیگر، سئو به معنای ایجاد و ساخت یکسری از تغییرات در صفحات وب، محتوا، ساختار سایت و… است که این موضوع در نهایت می تواند باعث افزایش جذابیت سایت شما در برابر موتور های جستجو شود. در پی این موضوع موتور های جستجو به وبسایت شما علاقه بیشتری نشان می دهند و شما را لایق کسب رتبه های بالاتر می دانند.

پس هدف اصلی از سئو و فرایند های آن این است که ما بتوانیم نظر موتور های جستجو را به وبسایت خودمان بیش از پیش افزایش دهیم تا آن ها بتوانند سایت ما را در نتایج برتر گوگل رتبه بندی کنند، در این صورت است که شما می توانید با انجام فرایند های سئو بازدید و ترافیک بسیار بالایی دریافت کنید.

البته توجه داشته باشید که عوامل بسیار متفاوت و متنوعی ای وجود دارد که باعث رتبه بندی و یا عدم رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو خواهد بود، با این حال تشخیص آن که کدام عوامل می توانند تاثیر به سزایی در رتبه بندی وب سایت شما داشته باشند، عملا فرایند بسیار پیچیده‌ای است. (با این حال گویا روند بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو عملا روندی ساده و آسان است!)

چرا ما باید فرایند سئو و بهینه سازی سایت را انجام دهیم؟

یکی از اهداف اصلی موتور های جستجو این است که بهترین خدمات و محتوا را برای کاربران خود آماده سازی کنند، این گفته به این معنا است که موتور های جستجو به دنبال وب سایت هایی هستند که کیفیت محتوا و خدمات در آن ها بسیار بالا است. علاوه بر کیفیت محتوا، موتور های جستجو به دنبال سایت هایی هستند که موضوع و یا خدمات نهایی آن ها ارتباط کاملی با نوع جستجوی کاربر داشته باشد.

شیوه کار موتور های جستجو به چه صورت است؟

هنگامی که کاربر در کادر جستجو، عبارت و یا کلمه کلیدی ای را جستجو می کند، موتور های جستجو در کمترین زمان ممکن نتایجی را به کاربر نشان می دهند که ارتباط دقیق و یا هم مفهومی با نوع کلمه کلیدی ای دارد که توسط کاربر جستجو شده است. این نتایج در واقع پس از اسکن نمودن سایت ها توسط موتور های جستجو انجام می شود.

دقیقا در این جایگاه می توان به وظیفه سنگین موتور های جستجو پی برد! با این حال موتور های جستجو روزانه سایت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و با استفاده از قواعد و الگوریتم هایی که برای آن ها تعریف شده است می توانند سایت ها را رتبه بندی کنند تا بهترین سایت ها برای جستجوی کاربر به نمایش در بیاید.

چرا شرکت ها و کسب و کار های کوچک سئو انجام می دهند؟

در واقع شرکت ها و کسب و کار های کوچک برای افزایش رتبه در یک کلمه کلیدی خاص، فرایندی را طی می کنند تا موتور های جستجو بتوانند درک بهتری از آن داشته باشند و در مقایسه با سایر رقبا رتبه و جایگاه بهتری را کسب کنند. این هدف می تواند آن ها را ایجاب کند تا از یک متخصص سئو استفاده کنند و یا خودشان آموزش های لازم در این حوزه را دنبال کنند.

به عنوان مثال شما در وب سایت خود مقاله ای تحت عنوان “آموزش ساخت لانه برای پرندگان” را منتشر کرده اید، حال برای آن که این محتوای شما در نتایج گوگل به رتبه های بهتر و بالاتری برسد، شما نیاز به انجام فرایند های به خصوصی به نام سئو دارید!

در نهایت با بهینه سازی مقاله خود می توانید این مقاله را برای تمامی افرادی که عبارت “آموزش ساخت لانه برای پرندگان” را در گوگل جستجو می کنند، نشان دهید! و این است قدرت درست و اصولی سئو.

این که سئو چگونه می تواند برای شرکت و کسب و کار شما مزایا و ارزش افزوده ای را ایجاد کند، دقیقا با نوع کسب و کار شما در ارتباط است. به عنوان مثال ارزش کسب و کارهایی که در زمینه فروشگاه های اینترنتی فعالیت می کنند با وب سایت هایی نظیر دانلود موزیک، فیلم، سایت های خبری و… کاملا متفاوت است.

یکی از اصلی ترین مزایای سئو که در واقع برای تمامی کسب و کار ها امری کاملا یکسان و مشابه است، قرار دادن آن ها در نتایج برتر گوگل می باشد. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان هدفمند و بالقوه ای را برای وب سایت خود جذب کنید. مشتریانی که ارتباط کاملی با کسب و کار شما دارند و می توانند در بهترین حالت ممکن از خدمات و یا محصولات شما استفاده کنند.

اگر شما مستحق کسب رتبه های بالای گوگل هستید به نتیجه ای که الان در آن قرار دارید بسنده نکنید! آموزش سئو و فرایند یادگیری آن را شروع کنید و یا اگر فرصت کافی ای برای یادگیری آن ندارید، می توانید از متخصص های سئو در این زمینه استفاده کنید تا بهترین نتایج ممکن برای شما به رقم بخورد.

شناخت عوامل تاثیرگذار در تعریف، معنا و بازاریابی سئو

حال که شما با معنا و مفهوم سئو آشنا شدید، فرصت آن شده است تا با یکی دیگر از اصلی ترین مباحث سئو آشنا شوید! این که آیا بهینه سازی سئو در حال حاضر نیز جواب می دهد یا خیر، موضوعی است که در ادامه می خواهیم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

قبل از شروع باید عرض کنیم که بازاریابی سئو و یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو در حال حاضر نیز جواب می دهد اما عوامل تاثیر گذاری دارد که شما به عنوان یک متخصص سئو باید اطلاعات کامل و کافی از از آن به دست آورید تا در نهایت بتوانید با اجرای صحیح دستورات لازم، بهترین نتایج ممکن را کسب کنید.

در ادامه ما به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در سئو خواهیم پرداخت تا با اعمال آن ها بر روی وب سایت خود بتوانید نتایج ایده آل و منحصر به فردی را کسب کنید. جالب است بدانید گوگل به هیچ عنوان تمامی فاکتور های رتبه بندی را به شما معرفی نمی کند.!

با این حال ما با بررسی های انجام شده و همچنین آزمایشات مختلف به نتایج بسیار خوبی دسترسی پیدا کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید رتبه بسیار مناسبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. عواملی که در ادامه این مبحث قصد معرفی و بررسی آن را خواهیم داشت، در واقع عوامل و فاکتور هایی هستند که در حوزه سئو داخلی و سئو خارجی وجود دارند.

عواملی که بر بهینه سازی SEO در داخل و خارج از آن تأثیر دارند!

همان طور که اشاره نمودیم عوامل بسیار مهمی وجود دارد که با بررسی آن ها می توان به نتایج مناسب و منحصر به فردی دسترسی داشت. با این حال این عوامل در دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم بندی خواهند شد که در ادامه به معرفی این دو عامل و عوامل تاثیر گذار آن ها خواهیم پرداخت.

1-بازاریابی محتوا

قبل از آن که بخواهیم به معرفی و بررسی فاکتور های موجود در سئو داخلی و خارجی نگاهی بیاندازیم، شما را با مفهوم محتوا و بازاریابی محتوا می خواهیم اشنا کنیم. محتوا یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که می تواند نظر موتور های جستجو را به وب سایت شما جلب کند!

علاوه بر این که موتور های جستجو علاقه بسیار زیادی به تولید محتوا و همچنین بازاریابی آن دارند، از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان زیادی را جذب کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

به طور کلی هرچه میزان تعداد محتوا در وب سایت شما از نظر کیفیت و کارایی بیشتر باشد، علاوه بر آن که می توانید بازدید کنندگان هدفمندی را کسب کنید، نظر موتور های جستجو را نیز جلب خواهید کرد که این موضوع در نهایت می تواند باعث کسب رتبه های برتر در نتایج جستجو شود.

البته محتوا فوائد دیگری نیز همانند افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت، افزایش فروش، معرفی خدمات و… دارد که از این موضوعات خود به عنوان عوامل فرعی و تاثیرگذار در سئو یاد می شود.

تصور کنید که شما محتوایی را در خصوص یک محصول خلق کرده اید، هرچه میزان کیفیت این محتوا بالاتر باشد در نتیجه مخاطب و یا کاربران شما می توانند درک درست و ایده آل تری از آن کسب کنند. این موضوع در نهایت می تواند بر روی فروش خدمات و یا محصولات شما ارتباط بسیار زیادی داشته باشد.

شما با توجه به حوزه کسب و کار خود می توانید انواع روش های محتوایی را در اختیار بگیرید تا عملا با استفاده از آن ها بتوانید بازدیدکنندگان هدفمندی را کسب کنید. در سوی دیگر حتما باید توجه داشته باشید که همواره موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما توجه و اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند.

در ادامه ما به معرفی انواع محتوا هایی خواهیم پرداخت که می توانید از آن ها برای کسب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنید. هر کدام از این روش های تولید محتوا عملا می تواند بر روی سئو وب سایت شما نیز تاثیرگذار باشد.

  • تولید محتوا به صورت پست در وبلاگ ها
  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوا به صورت کتاب های الکترونیکی
  • تولید محتوا به صورت پی دی اف
  • تولید محتوا با توجه به موضوعاتی همچون راهنمای استفاده، راهنمای خرید، طرز استفاده، آموزش و…
  • تولید محتوا به صورت ویدئویی و همچنین فیلم
  • تولید محتوا به صورت صوتی و پادکست
  • تولید محتوا به صورت اینفوگرافیک و یا تصاویر خلاقانه

از دیگر نکاتی که همواره باید در ایجاد و تولید محتوا به آن توجه داشته باشید، انتخاب درست کلمه کلیدی و یا کلمات هم خانواده است. کلمات کلیدی و کلمات هم خانواده کلماتی هستند که ممکن است کاربر در کادر جستجو آن ها را به طور کامل تایپ کند، از این رو استفاده از آن ها در محتوا می تواند شانس جذب کاربر را به شدت افزایش دهد.

از دیگر عوامل بسیار ایده آلی که مورد توجه و محبوبیت موتور های جستجو قرار دارد و می تواند تاثیر به مراتب بالاتری در میزان رتبه بندی محتوای شما داشته باشد، توجه به موضوع میزان تازه بودن مطالب است. این موضوع Freshness نامیده می شود که مربوط به الگوریتم تازگی محتوا است.

Freshness تنها به ایجاد محتوای کاملا ایده آل و مناسب اشاره نمی کند و تنها راه تازه نگه داشتن مطالب شما انتشار جدید مقاله در بخش وبلاگ نیست! بلکه Freshness می تواند معنای گسترده تری داشته باشد. شما می توانید با بروزرسانی پست ها و مطالب قبلی و همچنین اضافه نمودن محتوا، اطلاعات و آمار جدید محتواهای قبلی خودتان را بروزرسانی و تازه کنید.

تهیه و تولید محتوا همواره نیاز به منابع و بررسی های تخصصی دارد، همچنین شما برای تولید محتوای جذاب و ایده آل باید با مفاهیم بازاریابی محتوا، سئو محتوا و استراتژی تولید محتوا آشناییت کامل داشته باشید تا بتوانید محتوایی مناسب و سئو شده تولید کنید.

بدون شک این محتوای شما در نظر موتور های جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و حتی می تواند به عنوان یک محتوای ایده آل، جذاب و منحصر به فرد در نتایج برتر گوگل نمایش داده شود.

برای شروع سعی کنید چند محتوا در وبسایت خود منتشر کنید، این محتوا ها باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند تا بتوانید علاوه بر ایجاد ارتباط میان مخاطبان خود، نظر موتور های جستجو را به سوی مقاله خود جذب کنید.

  1. بهینه سازی سایت بر اساس سئو داخلی

سئو داخلی در واقع فرایندی است که در درون وب سایت شما اتفاق می افتد. فاکتور های بسیار تاثیرگذاری در این عنوان وجود دارد که می تواند باعث بهبود عملکرد و بهینه سازی سایت شود. در ادامه به معرفی و بررسی عوامل تاثیرگذار در بهبود سئو داخلی می پردازیم.

بررسی عوامل تاثیر گذار در سئو داخلی

همان طور که اشاره نمودیم سئو داخلی یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی وب سایت شما در نتایج گوگل است، با این حال شما برای آن که بتوانید از نظر سئو داخلی، بهینه باشید باید فاکتور های زیر را در نظر بگیرد. فاکتور های زیر تنها بخشی از عوامل تاثیرگذار در سئو داخل صفحه یا سئو داخلی (on-page seo)  می باشند.

Title Tag – تگ عنوان

تگ های عنوان که به اصلاح به آن Title Tag گفته می شود، در واقع عنوان اصلی صفحه شما را تشکیل می دهد. با استفاده از Title Tag می توانید به موتور های جستجو این مفهوم را برسانید که این صفحه در وب سایت شما در خصوص چه چیزی صحبت می کند.  Title Tag همواره باید کلمه کلیدی شما را شامل شده و کمتر از 70 حرف باشد.

Meta Description – توضیحات متا

توضیحات متا از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در سئو داخلی صفحه به شمار می روند، این متا تگ در واقع محتوایی در حدود 150 الی 170 حرف دارد که به موتور های جستجو و همچنین کاربران اطلاعات مناسبی در خصوص محتوا و همچنین تمرکز صفحه می دهد. توجه داشته باشید که در Meta Description یا توضیحات متا همه از کلمات کلیدی استفاده کنید.

Sub-headings – تیتر های فرعی

یکی از عوامل بسیار مهمی که می تواند باعث خوانایی محتوای شما شود، استفاده از Sub-headings ها است. تیتر های فرعی درست همانند این مقاله می تواند خوانایی را برای کاربر افزایش دهد، به طوری که کاربر با یک نگاه سطحی و کلی به مقاله می تواند متوجه شود که آیا این مقاله نیاز های او را برطرف می کند یا خیر!

همچنین استفاده از Sub-headings ها در فرمت های H1,H2….,H6 است که با رعایت نکاتی که در Sub-headings ها وجود دارد می توانید سئو داخلی صفحه مدنظر را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید.

Internal Links – لینک های داخلی

ساخت لینک های داخلی در محتوا می تواند به موتور های جستجو این مفهوم را برساند که وب سایت شما در خصوص چه محتوایی در حال صحبت کردن است! این موارد می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار موتور های جستجو قرار دهد.

با این حال اگر در حال حاضر در حال تولید محتوا برای نحوه استفاده از یک محصول و.. هستید می توانید در آن مقاله به محصول خود لینک دهید تا در این صورت هم کاربر را به درستی به محتوای نهایی خود برسانید و هم درک درستی برای موتور های جستجو ایجاد کنید.

Image Name and ALT Tags – نام تصویر و برچسب های ALT

تصاویر بخش مهمی از دنیای وب را تشکیل می دهد! به همین دلیل گوگل بخشی به نام image دارد تا کاربران بتوانند به راحتی و بدون باز نمودن محتوایی، عکس های مناسبی از جستجوی خود به دست آورند.

اگر شما نیز درون محتوا و یا وبسایت خود از تصاویر مختلفی استفاده می کنید حتما برای درک بهتر گوگل از محتوای تصویری باید از تگ ALT استفاده کنید. این تگ حتما باید کلمه کلیدی شما را پوشش دهد. برای قرار دادن تگ alt، راه ساده ای را پیش روی دارید.

اگر از سیستم های محتوا همانند وردپرس استفاده می کنید به محض آپلود کردن عکس و در قسمت سمت چپ می توانید در بخش متن جایگزین (alt ) به موتور جستجو کمک کنید تا بتواند درک بهتری از محتوای تصویری شما داشته باشد. همچنین با قرار دادن این تگ می توانید در بخش image گوگل نیز تصاویر خود را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در نام تصویر و همچنین برچسب ALT حتما باید از کلمه کلیدی استفاده کنید در غیر این صورت تصویر شما کیفیت نهایی برای سئو را نخواهد داشت.

نکته ای که باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه داشته باشید این است که:

همواره سعی کنید محتوای خود را به وسیله کلمات کلیدی بمباران نکنید! استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث به وجود آمدن عبارتی تحت عنوان کیورد استافینگ (keyword stuffing)  خواهد شد. این موضوع می تواند برای وبسایت شما جریمه های بسیار سنگینی را به ارمغان بیاورد.

پس همواره سعی کنید به حد معمول و متناسب از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید تا هم نظر کاربران را جلب کنید و هم بتوانید معیار و ارزش مناسبی در برابر موتور های جستجو از خود به نمایش بگذارید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره محتوای صفحه خودتان را بر یک الی دو کلمه کلیدی هم معنا سئو کنید. این دو کلمه باید هم معنا بوده و در واقع یک مفهوم را به کاربر و همچنین موتور های جستجو برسانند. عدم توجه به این موضوع در نهایت می تواند بر روی سئو صفحه شما تاثیر منفی ای بگذارد.

درست است که محتوا می تواند حرف اول را در رتبه بندی نتایج گوگل داشته باشد، با این حال چنانچه شما به مفهوم محتوا توجه کی کنید باید مفهوم دیگری همانند معماری سایت را نیز در نظر بگیرید! معماری سایت بحث بسیار مهم و منحصر به فردی است که می تواند تعیین کننده میزان خزش و متصل کردن درست صفحات سایت شما به همدیگر باشد.

از عوامل مهم و تاثیرگذاری که در معماری سایت وجود دارد می توان به: تولید پیوند های داخلی، ایجاد نقشه سایت، معرفی نقشه سایت به موتور های جستجو و… اشاره نمود. این اهداف در نهایت می تواند به بهبود میزان خزش وبسایت شما کمک قابل توجه ای داشته باشد و هم می تواند درک بهتری در اختیار موتور های جستجو قرار دهد.

بحث بسیار مهمی که در معماری سایت وجود دارد، توجه به رسپانسیو بودن وبسایت شما است. رسپانسیو بودن در واقع فرایندی در کد نویسی سایت است که با استفاده از آن قابلیت مشاهده وبسایت شما در سایر دستگاه های دیگر همانند تبلت، موبایل و… وجود دارد. امروزه اکثر کاربران در حال استفاده از موبایل هستند و این موضوع می تواند بر روی عملکرد صحیح یک وبسایت تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

این موضوع را حتما در فعالیت سئو داخلی و معماری سایت خود چک کنید، چراکه رسپانسیو بودن سایت یکی از عوامل مهم و کلیدی در رتبه بندی نتایج است. این موضوع که شما بدانید کاربرانتان می توانند در نسخه موبایل به خوبی تمامی فرایند های لازم را همانند وبسایت انجام دهند یا خیر! بحث بسیار مهمی است که حتما به عنوان مدیر وبسایت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

  1. بهینه سازی سایت بر اساس سئو خارجی

علاوه بر سئو داخلی، سئو خارجی نیز می تواند بر روی عملکرد وبسایت شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. سئو خارجی به تمامی فعالیت ها و عملکرد هایی گفته می شود که خارج از وبسایت شما رخ می دهد.

با این حال شما تسلطی به فعالیت های خارج از وبسایت ندارید اما روش هایی وجود دارد که در مقالات آینده به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت تا با انجام برخی از فرآیند های ممکن بتوانید عملکرد بهتری را کسب کنید.

در ادامه این بخش به معرفی و بررسی چند فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار در سئو خارجی سایت ها خواهیم پرداخت تا شما با این مفهوم آشناییت کاملی کسب کنید.

Trust – میزان اعتماد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در سئو خارجی سایت وجود دارد، میزان اعتماد دیگر سایت ها به سایت شما است. این کار با توجه به فرایند لینک سازی و بک لینک صورت خواهد گرفت. در واقع هرچه سایت های با اعتماد تری به شما لینک دهند، موتور های جستجو به وبسایت شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. در نتیجه این میزان اعتماد می تواند در جهت افزایش رتبه به وبسایت شما کمک قابل توجه ای کند.

Links – لینک ها

یکی از بهترین راه هایی که توسط آن می توانید قدرت سئو خارجی وبسایت خودتان را افزایش دهید، دریافت لینک است. لینک ها عامل اصلی و تاثیرگذاری در رتبه بندی نتایج و همچنین افزایش میزان اعتماد و Trust سایت دارند. با این حال این ساخت لینک همواره دارای خطرات زیادی است که چنانچه اطلاعات کافی ای در این زمینه ندارید، حتما از ساخت لینک و یا گرفتن لینک از سایر وبسایت ها خودداری کنید.

Social signal – استفاده از شبکه های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در سئو هستند، این سیگنال ها همانند لایک، اشتراک گذاری و… می توانند به نوع خود از مهم ترین عوامل در رتبه بندی نتایج باشند. در واقع یکی از بهترین راه ها برای افزایش سئو خارجی، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

شما باید محتوای مناسب و ایده آلی را تولید کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارند، این چرخه در نهایت می تواند تاثیر فوق العاده ویژه ای بر روی سئو وبسایت شما داشته باشد.

با این حال ممکن است شما از فرایند سئو خارجی بی خبر باشید، اما توجه به آن ها می تواند در کنار سئو داخلی شرایط و فرایند بی نظیری را برای وبسایت شما به ارمغان بیاورد. از این رو شما می توانید با تولید یک محتوای ارزشمند و اصولی حتی از دیگران، لینک های طبیعی تهیه کنید.

هرچه میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی برای برند و کسب و کار شما بیشتر باشد، می توانید شاهد تغییرات بسیار ویژه ای بر روی سئو وبسایت خودتان داشته باشید. از سوی دیگر برای آن که بتوانید نوعی طبیعی سازی را برای وبسایت خود به ارمغان بیاورید، بهتر است محتوای باکیفیت، جذاب و منحصر به فرد تولید کنید.

اگر شما به این گونه رفتار کنید می توانید به راحتی اعتماد کاربران را جذب کنید، در صورتی که بتوانید اعتماد کاربران را جذب کنید، گوگل و موتور های جستجوی آن نیز به وبسایت شما اعتماد خواهند کرد. در نتیجه این اعتماد باعث افزایش میزان کیفیت و همچنین بهره وری وبسایت شما خواهد بود.

توصیه می کنیم حتما فعالیت در شبکه های اجتماعی را با قدرت دنبال کنید! کاربران هدفمندی را جذب کرده و محتوای خودتان را با آن ها به اشتراک بگذارید.

معرفی و بررسی سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تا به این جای مقاله با مفهوم سئو چیست و چگونه کار می کند؟! به طور کامل آشنا شدید، با این حال قصد داریم این موضوع را کمی باز کنیم تا بتوانیم به تجزیه و تحلیل داده ها و آمار های خود بپردازیم. هنگامی که صحبت از سئو می شود، شرکت ها و کسب و کار های کوچک به دنبال متخصص مربوطه برای انجام فرایند های سئو هستند.

متخصص از طریق دو روش که از روش های مرسوم سئو هستند، سعی می کند عملیات و فرایند سئو را به بهترین حالت ممکن انجام دهد. سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید در واقع دو روشی هستند که قصد داریم در ادامه این موضوع به معرفی و بررسی آن ها بپردازیم.

معرفی و بررسی سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یکی از روش های مرسوم در سئو است که متاسفانه با دور زدن قوانین و مقررات گوگل همراه می باشد. این روش سئو در واقع همانند راه رفتن بر روی لبه تیغه، اگر شما اطلاعات کافی و تجربه لازم در این روش را نداشته باشید متاسفانه در بازه زمانی کمی می توانید شاهد خارج شدن وبسایت از نتایج گوگل باشید.

این روش در سئو از روش های مرسوم برای کسب و کار هایی است که می خواهند به صورت دوره ای محصولات خاص خودشان را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانند، این دسته از صاحبان کسب و کار ها عموما با صرف هزینه های بسیار زیاد درآمد های قبال توجه ای را در این روش کسب می کنند.

در سئو کلاه سیاه تماما به روش هایی می پردازیم که برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو انجام می شود. در واقع هدف اصلی در این روش موتور های جستجو هستند و توجه ای به نیاز کاربر و همچنین محتوای لازم نمی شود. در این صورت پس از مدتی شاهد صفحات اسپم گونه و بی ارزش در نتایج گوگل خواهیم بود.

گوگل نیز برای مبارزه با وبسایت های بی کیفیت و بی ارزش الگوریتم هایی را آماده سازی نموده تا بتواند با استفاده از هوش مصنوعی این گونه از وبسایت ها را از نتایج خود به صورت کامل پاک کند.

همان طور که اشاره نمودیم، در سئو کلاه سیاه ممکن است عواملی همانند سرعت و… کاملا مناسب تر از سایر سایت های دیگر باشند اما عدم توجه به رضایت کاربر و قوانین گوگل از مهم ترین دلایلی است که این نوع از وبسایت ها در مدت زمان بسیار کم رشد کرده و در سریع ترین زمان ممکن از نتایج گوگل محو می شوند.

از مهم ترین مواردی که در سئو خارجی وجود دارد این است که این روش (سئو کلاه سیاه) متاسفانه شرط لازم برای پایداری کسب و کار ها در زمان های آینده وجود ندارد و عملا با این روش نمی توان شاهد وبسایت پایدار و ثابتی بود.

معرفی و بررسی سئو کلاه سفید

بر خلاف سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید به معنای بهینه سازی درست وبسایت و ایجاد ارتباط میان کاربر و موتور های جستجو است. در این صورت در این روش می توان کسب و کار های پایداری را به صورت آنلاین مشاهده نمود. در این روش هدف اصلی ما کاربر، محتوا و… است.

در واقع ما با تولید محتوای بی نظیر و اصولی، این امکان را به کاربر می دهیم تا مقاله ما را به صورت کامل مطالعه کند، بر روی آن کلیک کند و همچنین آن را به اشتراک بگذارد. هدف اصلی از سئو کلاه سفید این است که ما بتوانیم علاوه بر ایجاد و رعایت فاکتور های لازم برای بهینه سازی سایت، مطالب و محتوایی را تهیه کنیم تا بتوانیم رضایت کاربر را نیز به دست آوریم.

استفاده از روش های سئو کلاه سفید می تواند فرایند بهینه سازی را برای شما طولانی کند، اما به دلیل آن که هدف اصلی شما رضایت کاربر و تولید محتواهای باکیفیت بوده است، به راحتی می توانید رتبه های پایدار و منحصر به فردی را کسب کنید. با این حال در این صورت دیگر به هیچ عنوان مورد جریمه و پنالتی توسط گوگل قرار نخواهید گرفت و می توانید کسب و کار آنلاین خود را برای سالیانی طولانی مدت برپا نگه دارید.

نکته نهایی ای که باید در این 2 روش به آن توجه داشته باشیم این است که:

بر اساس میزان خطایی که یک وبسایت مرتکب می شود، گوگل جریمه های متنوع ای را برای وبسایت خاطی در نظر گرفته است. هرچه میزان خطا بیشتر باشد، عملا برگرداندن وبسایت به شرایط اولیه کاری دشوار و در برخی از موارد غیر ممکن خواهد بود.

از این رو توصیه می کنم حتما از روش های اصولی سئو کلاه سفید بهره مند شوید تا در نهایت بتوانید بدون دغدغه و کوچکترین نگرانی ای در این خصوص فعالیت خود را ادامه دهید.

جمع بندی نهایی مقاله سئو چیست و چگونه کار می کند

همان طور که مشاهده نمودید تا به این جای این مقاله اطلاعات بسیار زیادی در خصوص سئو داخلی و خارجی کسب کردید! با مفهوم سئو آشنا شدید و در برخی از موارد نیز نکات بسیار آموزنده یا را یاد گرفتید. با این حال نوبت به آن رسیده است تا با استفاده از این مفاهیم بتوانید تغییرات بسیار قابل مناسبی را بر روی وبسایت خودتان داشته باشید.

سئو فرایند های بسیار زیادی را به همراه داشت که عملا هنوز هم برخی از آن ها ناگفته مانده است! با این حال شما می توانید با نکاتی که در این مقاله آشنا شدید، سئو وبسایت و محتوای خودتان را به مقدار بسیار مناسبی افزایش دهید تا شاهد رتبه هایی بسیار پایدار و منحصر به فرد باشید.

در مبحث سئو بحث محتوا را جدی بگیرید! محتوایی را تولید کنید که برای کاربران شما مفید باشد، در واقع آن ها با مطالعه محتوای شما باید علاوه بر اساس رضایت، پاسخ مناسبی نیز دریافت کرده باشند. سئو فرایند زمان بری است و نمی توان به صورت روزانه شاهد تفاوت های بسیار گسترده ای در نتایج جستجو بود.

با این حال اگر می خواهید تجربه مناسبی در سئو داشته باشید، حتما مفهوم صبر و زمان را در خود افزایش دهید. این گونه است که پس از زمان و تلاش های بسیار زیادی که برای افزایش رتبه وبسایت خود انجام می دهید، شیرین و لذت بخش خواهد بود. در پایان تیم سئو تهران برای شما آرزوی موفقیت دارد