لینک سازی (LINK BUILDING)

[lwptoc]

مطمئناً شما هم حکایت مردی که بر بستر بیماری است و برای آخرین بار از هفت پسر خود می‌خواهد تا بر بالین او بنشینند و به جای یک چوب به آنها یک دسته‌ چوب می‌دهد را شنیده‌اید. پسران هر چقدر تلاش می‌کنند، نمی‌توانند چوب‌ها را بشکنند و پدر می‌گوید، می‌خواستم به شما بگوییم که اگر متحد باشید، از عهده هر کاری برخواهید آمد و کسی در داخل شما نمی‌تواند رخنه کند.

همه‌ی ما به موتورجستجوها به‌عنوان یک ربات نگاه می‌کنم که رفتارهای غیرانسانی و سخت را پیش گرفته‌اند اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که سایت خود را به موتورجستجوها متحد نشان دهید، گوگل نه تنها در کار شما رخنه ایجاد نمی‌کند بلکه به شما کمک می‌کند که تعهد خود را الگوی برای سایرین قرار دهید.

link building

از سال ۲۰۲۰ تا کنون که اپیدمی کرونا در بین مردم حاکم شده، مردم به خرید و خدمات آنلاین، بیشتر روی آوردند که این به معنی ترافیک بیشتر برای برندها می‌تواند باشد و برندها برای اعتماد بیشتر و حضور آنلاین می‌توانند از طریق ایجاد لینک اقدام کنند. ایجاد لینک‌، شاید فرآیند زمان‌بری باشد اما همچنان یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود رتبه‌بندی موتورجستجوی گوگل است.

طبق آمار سایت Ahrefs، در ۹۴درصد محتوای سایت‌های آنلاین هیچ لینک‌سازی خارجی صورت نگرفته است و بیش از ۹۰درصد صفحات هیچ ترافیک ارگانیکی از سمت گوگل دریافت نمی‌کنند. باتوجه به اینکه، بیش از ۶۶درصد صفحات اینگونه سایت‌ها فاقد دامنه ارجاع هستند.

منظور از لینک سازی چیست؟

منظور از لینک سازی چیست؟

لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ، فرآیند قرار دادن وبسایت یا لینک محتوای وبسایت شما در وبسایت‌های دیگر است. اگر این لینک‌سازی‌ها به‌درستی انجام گیرد، این لینک‌ها می‌تواند به صفحات شما کمک کند تا در گوگل رتبه‌ی بالاتری داشته باشید. با این حال، این تنها کاری نیست که لینک‌ها انجام می‌دهند.

یک لینک خوب می‌تواند ترافیک را به سایت شما هدایت کند.

لینک‌سازی را می‌توان یک استراتژی مناسب برای دستیابی به مخاطب دانست. این لینک‌ها می‌توانند به کاربران‌ کمک ‌کنند تا آنها در بین صفحات بچرخند و از خواندن صفحات و مطالب جدیدتر لذت ببرند و همین موجب می‌‌شود که ترافیک بیشتری به سایت شما روانه شود.

۶ گام برای رسیدنِ به استراتژی لینک‌سازی

  1. مخاطب خود را بشناسید.

برای جذبِ بیشتر کاربران، باید مخاطب هدف (پرسونا) را بشناسید و راجع به رفتار آنها شناخت داشته باشید. این شناخت به شما کمک می‌کند که به محتوای که تولید و ارائه می‌شود، علاقه نشان داده شود و به این ترتیب مخاطبین فعلی خود را حفظ و به مخاطبین جدیدتر بیندیشید.

  1. فهرستی از سایت‌‌هایی که برای مخاطبین شما جذاب هستند، تهیه کنید.

هنگامی که مخاطب هدف خود را شناسایی کردید به‌ر‌احتی می‌توانید فهرستی از سایت‌هایی که به شما در دسترسی مخاطبین‌تان کمک می‌کند، تهیه کنید. توجه داشته باشید، لینک سایت‌های اسپم یا لینک سایت‌های نامرتبط اصلاً ارزشمند نیستند و به شما نمی‌توانند کمک ‌کنند. حتی در برخی موارد، می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد و به رتبه شما آسیب برسانند.

حواستان باشد که از وبسایت‌های اسپم دوری کنید و برای لینک‌های خود و ساخت سایر لینک‌ها الکی هزینه نکنید. لینک‌سازی فقط یک ترفند نیست بلکه رویکردی از سئو است.

  1. محتوای عالی بنویسید.

با شناختی که از مخاطبین خود دارید، باید نیازِ محتوای آنها را بدانید و به باکیفیت‌ترین شکل آن را ارائه دهید. به‌ یاد داشته باشید که محتوای مرتبط و جذاب می‌تواند سایر سایت‌ها را به سمت سایت شما سوق دهد.

معمولاً سایت‌هایی که محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهند، فقط به برند خود اشاره دارند درصورتی که باید محتوای تولید شود که به سوالات ذهنی و مشکلات مشتری پاسخ دهد تا بتوانید اعتماد مشتریان و مخاطبان را برانگیزید و از سایر سایت‌ها لینک‌های بیشتری دریافت کنید تا سایر وبسایت‌ها ارزش محتوای شما را ببینند.

۷ معیار برای رسیدن به محتوای قابل لینک:

  1. اطلاعات معتبر
  2. آمار
  3. اینفوگرافیک
  4. جدامل مزایا و معایب
  5. نقل قول از افراد مشهور و معتبر
  6. نمودارها
  7. فیلم‌ها و تصاویر معتبر
  8. محتوا را با وبسایت‌ها مطابقت دهید.

زمان آن رسیده که محتوای تولید شده را با فهرست وبسایت‌های که در گام دوم ساختید، تطبیق دهید. به‌نظر شما کدام وبسایت‌ها احتمالاً به محتوای تولید شده‌ی سایت شما لینک می‌دهند؟

به‌خاطر داشته باشید که نباید تمام محتواهای تولید شده‌ خود را به لیستی که از وبسایت‌ها ایجاد کرده‌اید، بفرستید. زیرا ممکن است این محتواها را به‌عنوان اسپم شناسایی کنند و شانس لینک‌سازی خود را در این صورت از دست دهید.

لینک‌سازی با شبکه سازی

  1. ارتباط برقرار کنید.

پس از انتخاب وبسایت‌ها از لیست، ایمیل می‌تواند برای برقرای ارتباط راهکار مناسبی باشد اما از شبکه‌های اجتماعی نباید در توزیع محتوا غافل شد.

به یاد داشته باشید که برای افزایش شانس خود در بک‌لینک، باید مخاطبان و وبسایت‌های که از آنها پاسخی دریافت می‌کنید را بشناسید. این شناخت به شما کمک می‌کند که به روش شخصی ارتباط برقرار کنید و فیدبک مناسب دریافت کنید و از ارسال ایمیل یا پیام به روش خودکار استفاده نکنید.

  1. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های به‌دست آوردن لینک و دستیابی به مخاطبین جدید، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی است. وقتی مردم محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی دوست داشته باشند آن را به‌اشتراک می‌گذارند و درباره‌ی آن صحبت می‌کنند و مطمئناً می‌توان لینک‌های بیشتری از طریق به‌وجود آورد.

لینک‌سازی برای سایت‌های تجارت الکترونیک

لینک‌سازی یکی از چالش‌های سایت‌های تجارت الکترونیک است. زیرا سایت‌ها از لینک‌دهی به صفحات محصول‌محور شگفت زده نمی‌شوند. همین دلیلی است که سایت‌های تجارت الکترونیک محتواهای را تولید کنند که بر فروش محصول تکیه ندارد و به سوالات مشتری درباره‌ی استفاده از محصول یا مقایسه محصول با محصول دیگر هم‌مانند یک متخصص پاسخ‌گو باشند.

برای مثال اگر ماشین چمن‌زنی می‌فروشید، مقاله‌هایی درباره موضوعاتی مانند «چگونه باغ خود را برای تابستان آماده کنیم» بنویسید، در واقع مطالب بیشتری از چمن‌زنی بنویسید. یا اگر مبلمان می فروشید، مقاله‌ای در مورد آخرین روندهای طراحی داخلی بنویسید. این نوع محتوا برای مخاطبین و همکاران شما ارزشمند هستند و باعث می‌شود که شانس بیشتری برای اشتراک‌گذاری و دریافت لینک‌های مرتبط به‌دست آورید.

شبکه‌سازی خود را دست کم نگیرید!

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن بک‌لینک، تماس با همکاران مرتبط یا شرکای تجاری است. شاید یکی از محتواهای تولید شده‌ی بلاگ برای یکی از آنها جذاب باشد و به آن لینک دهد یا بتوانید پست مهمان برای سایت آنها بنویسید.

لینک‌سازی برای وبلاگ نویسان

ایجاد لینک برای وبلاگ نویسان سخت است اما وقتی تازه شروع به کار کرده‌اید به مراتب سخت‌تر است ولی به شما کمک می‌کند که فالورهای بی‌شماری را جذب کنید و با سایر وبلاگ نویسانی که می‌توانند به شما کمک کنند، ملاقات کنید. به جای ایمیل زدن و تقاضای لینک، می‌توانید به گروه‌های فیسبوکی یا انجمن‌ها بپیوندید یا وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید.

گروه‌های فیسبوکی

شما هم جز کسانی هستید که تقاضای لینک را کار زشتی می‌داند و همیشه با ترس و لرز از دیگران تقاضای لینک را دارید؟ می‌توانم نوید این را بدهم که سیاهی‌ها دیگر تمام شد و با پیوستن به گروه‌های فیسبوکی می‌توان سپیدی را به ارمغان آورد. فقط باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • به گروه‌های مرتبط بپیوندید.
  • در بحث‌های مرتبط شرکت کنید و لینک خود را در آنجا به اشتراک بگذارید.
  • هنگامی که بلاگ پست‌ مرتبطی منتشر می‌‌شود، می‌توانید در کامنت‌ها لینک بلاگ پست خود را منتشر کنید.
  • مواظب باشید که به‌عنوان اسپم شناخته نشوید.

پست مهمان

یکی دیگر از راه‌های دریافت لینک، نوشتن پست مهمان است. اغلب بلاگ‌ها به‌دنبال ورودی بلاگ‌نویسان دیگر به سایت‌شان هستند و در عوض اجازه لینک‌دهی به سایت نویسنده صادر می‌شود و این لینک‌دهی موجب می‌شود، خوانندگان آن سایت به سایت شما روانه شوند.

سئو تهران به‌عنوان دوست شما به شما پیشنهاد می‌دهد که از بلاگ‌های مرتبط خود دیدن کنید و  ببینید آیا می‌توان پست مهمان در این  سایت نوشت یا خیر.

به پایان آمد این دفتر

راهکارهای سئو مانند دفتری است که هر برگش شما را به مخاطب و گوگل نزدیک‌تر می‌کند. اگر شما هم تمایل دارید که این دفتر را ما برای شما تکمیل کنیم، تیم متخصص سئو تهران در کنار شماست که حکایتی خوش از وبسایت شما به مخاطبین‌تان و گوگل ارائه دهد.